Πέμπτη, Οκτωβρίου 01, 2015

Δάνεια 4 δισ. για «καθαρή ενέργεια» είχε πάρει η VW




Volkswagen αυτοκίνητα έτοιμα προς παράδοση στο Εμντεν της Γερμανίας | Ingo Wagner, dpa via AP




Συντάκτης: 

efsyn.gr  
efsyn.gr



Οπως γράφει το politico.eu η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία έχει πάρει την τελευταία 10ετία δάνεια που ξεπερνούν τα  4 δισ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων προκειμένου να κατασκευάσει πιο «καθαρές» ενεργειακά μηχανές για τα οχήματα της.
Τώρα με την αποκάλυψη του παγκόσμιου σκανδάλου χειραγώγησης των ρύπων, γνωστό και ως dieselgate, που έχει κοστίσει στον διευθύνοντα σύμβουλο του την θέση του και έχει εκθέσει την εταιρεία σε πιθανά πρόστιμα δισεκατομμυρίων, ο όμιλος της Volkswagen βλέπει την φήμη της να καταρρέει.
Ο Dow Jones βγάζει την εταιρεία από τους δείκτες βιωσιμότητας του (με τους οποίους βαθμολογεί τους καλύτερους στις διάφορες βιομηχανίες με οικονομικά, κοινωνικά και περιβαλλοντικά κριτήρια), ενώ η Γαλλία εκτός των άλλων σκοπεύει να ζητήσει από τον κολοσσό να του πληρώσει τις επιδοτήσεις που είχε δώσει η κυβέρνηση στο Παρίσι στους Γάλλους καταναλωτές που αγόραζαν τα «καθαρά» της αυτοκίνητα.
Στην λίστα αυτών που κάτι θέλουν πλέον από την VW φαίνεται, σύμφωνα με το politico, ότι συμπεριλαμβάνεται και η Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων (ΕΙΒ) που ελέγχεται από τις ευρωπαϊκές κυβερνήσεις και η οποία έχει δανείσει στην VW περίπου 4 δισ. για να έρευνες προκειμένου να κατασκευάσει πιο «καθαρά» αυτοκίνητα.
Η ΕΙΒ, σύμφωνα με το δημοσίευμα χορήγησε στην VW και στις θυγατρικές της 17 δάνεια μεταξύ του 2005 και του 2015: πάνω από 1,1 δισ. ευρώ πήγαν στην Scania την πενταετία 2008-2013 για να υποστηριχθεί η έρευνα και ανάπτυξη «μια γκάμας μηχανών χαμηλής εκπομπής ρύπων» καθώς και «καθαρές μηχανές και υβριδικές τεχνολογίες, ενώ άλλα 300 εκατομμύρια πήγαν στα φορτηγά της MAN για τον ίδιο λόγω σε ότι αφορά στα φορτηγά και τα λεωφορεία.
Η ίδια η VW εισέπραξε 400 εκατομμύρια  το 2009 για την κατασκευή «πράσινων» αυτοκινήτων και οχημάτων χαμηλής κατανάλωσης και άλλα 500 εκατομμύρια για ένα σχέδιο που περιγράφεται στην βάση δεδομένων της Τράπεζας ως «καινοτόμοι κινητήρες». Τα υπόλοιπα χρήματα δόθηκαν στις θυγατρικές στην Αργεντινή και την Ινδία για την ανέγερση νέων εργοστασίων. 
Πέντε από αυτά τα σχέδια που δανειοδοτήθηκαν εμπίπτουν στην κατηγορία «περιβαλλοντικές ενέργειες» της Τράπεζας. 
Η Volkswagen ακόμα χρωστάει 1,8 δισ. από αυτά τα δάνεια, σύμφωνα με το politico, και η EIB βρίσκεται τώρα σε συνομιλίες με τον Γερμανικό Ομιλο προκειμένου να καταλάβει εάν τα χρήματα χρησιμοποιήθηκαν για λάθος σκοπό. 

Αναλυτές υποστηρίζουν ότι η Τράπεζα θα έπρεπε να έχει διασφαλίσει στις δανειακές συμβάσεις ότι υπάρχουν αυστηρές ρήτρες για περιπτώσεις κακοδιαχείρισης, για παράδειγμα στην προκειμένη περίπτωση εάν τα δάνεια αυτά συνεισέφεραν στην κατασκευή μηχανών που τηρούν τα πρότυπα της εκπομπής ρύπων. Η VW- γράφει το politico- δεν απάντησε στο σχετικό ερώτημα των δημοσιογράφων. Και με τα προβλήματα να συσσωρεύονται για τον γερμανικό κολοσσό, χθες η Γαλλίδα υπουργός Ενέργειας, Σεγκολέν Ρουαγιάλ δήλωσε ότι θα ζητήσει από την Volkswagen να της επιστρέψει τα χρήματα που κόστισαν στο κράτος οι επιδοτήσεις για την αγορά «πράσινων» αυτοκινήτων.
Η Γαλλική κυβέρνηση προσέφερε στους καταναλωτές που αγόραζαν ηλεκτρικά, υβριδικά ή ντιζελοκίνητα οχήματα επιδότηση έως 10.000 ευρώ.
Από τα 11 εκατομμύρια «πειραγμένα» VW που έχουν πουληθεί σε όλο τον κόσμο, σχεδόν 950.000 έχουν διατεθεί στην Γαλλία. «Κάνουμε απογραφή», είπε η Ρουαγιάλ, «των επιδοτήσεων που έχουν δοθεί τα τελευταία χρόνια και των αποζημιώσεων που θα ζητήσουμε ανάλογα με την απάτη που έχει διαπραχθεί».  

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου